Digital Markedsføring

Nettsider
Digital markedsføring
Custom kode
Søkemotoroptimalisering

Digital markedsføring – Markedsføring på nett

Markedsføring på nett har aldri vært viktigere enn nå. Er du ikke synlig på internett, så vil du dessverre ikke eksistere. Derfor er det viktig at du og din bedrift legger inn ressurser og tid på å markedsføre dere i diverse digitale kanaler. Det er mange digitale kanaler å velge mellom, men noen er viktigere enn andre. Det er viktig å følge utviklingen her ellers vil man fort falle av. 

Hvor skal man være synlig med digital markedsføring?

Det er veldig mange kanaler man kan velge å markedsføre seg i. Vi har etter en del år snevret dette inn for å ikke bruke for mye tid og ressurser på ting som ikke fungerer. Noen av kanalene kan benyttes gratis og andre er skalerbare ettersom hvor bredt publikum du ønsker å nå.

Her har du de tingene vi mener gir best resultater:

digital markedsforing instagram

Sett sammen flere digitale kanaler for best resultat

Det vi ser av erfaring er at hvis man kombinerer flere og flere kanaler for markedsføring, så gir dette mye bedre resultater. Har man en nettside som har en gjennomtenkt kjøpsreise og godt innhold som er bygd opp med SEO, så gir dette utrolige gode resultater. Det hjelper ikke å ha fine bannere og riktige søkeord om ikke det som ligger bak er lagt til rette for at brukeren får dekket et behov eller problemstilling.

Derfor anbefaler vi alltid at man må se på helheten i det hele. Lage en kjøpsreise hvor man ser på hvor brukeren starter og avslutter. Får brukeren nok informasjon underveis? Er det kronglete å navigere? Hvorfor forlot kunden før den var i mål?

Utarbeid en markedstrategi og markedsplan

Det første du bør tenke på er å utarbeide en klar markedsstrategi. I markedsstrategien får vi skrevet ned de viktigste tingene for de neste 3-5 årene. Markedsplanen er mer aktivitetsbasert, og utformes som regel 1 gang i året. En markedsplan er et styringsdokument som man bruker for å koordinere tiltak i forhold til markedsføringen. Et veldig nyttig verktøy som vi hjelpe til å administrere ressurser og aktiviteter.

Her har du noen eksempler på hva en markedsstrategi bør inneholde:

  • Hvilke segment ønsker du å nå?
  • Hvor stor interesse er det for produktet eller tjenesten vi tilbyr?
  • Hvor stor konkurranse er det i markedet?
  • Hvem er målgruppen vår? Og hvilke kjøpskriterier har de?
  • Hvilken posisjon ønsker vi å ha i markedet?
  • Hvordan skal vi beholde og finne nye kunder? 
  • Hva skal vi kommunisere, hvordan og hvor?

Hvor skal jeg starte? Vi hjelper deg gjerne.

Som alt annet i denne digitale verden, så er det mye å holde styr på. Digital markedsføring er ingen unntak. Hvor du skal begynne er alltid et stort spørsmål. Digital markedsføring er et av mange områder som burde kombineres sammen med de andre områdene. Ta kontakt med oss, så kan se litt på hva vi kan få til sammen.

Spørsmål om digital markedsføring?  

Ta gjerne kontakt med oss for en prat.

Rull til toppen