Søkemotoroptimalisering

Nettsider
Digital markedsføring
Custom kode
Søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering – Hva er SEO? 

SEO (søkemotoroptimalisering) er en metodikk for å bli synlig på internett. For å bli mest synlig på et spesifikk søkeord, så er det en del variabler og retningslinjer man må tilfredsstille Google med.

For å bli synlig og skape mye trafikk, så er det viktig å ha fokus på SEO. Bedrifter som legger vekt på dette kan øke trafikken opptil 70%. Hvor ofte går du ikke på Google og søker på en problemstilling du har eller et behov du må dekke? Da velger du 87% av tiden en av lenkene på førstesiden av søket ditt. Derfor er det viktig å bruke tid og ressurser rundt søkemotoroptimalisering. 

sokemotoroptimalisering seo ny

Hvordan bli best på søkemotoroptimalisering?

Det er veldig mange faktorer og variabler som spiller inn når man skal prøve å få dine valgte søkeord høyere på et Google søk. Vi kan begynne med to enkle valg som man først bør tenke på. Hva slags type side er det du skal få trafikk til? Her må det legges en tidlig strategi på hva slags type innhold dette er. Er det innhold med fagbegrep/terminologi eller er det en historie/nærhet/følelser/verdier? Grunnen til at man må tenke på dette er at man alltid bør tenke på hva brukeren skal søke på. Skriver man en artikkel som har en fancy tittel, så vil dette være utgangspunkt for dårlig søkemotoroptimalisering.

For eksempel: 
Kjell ønsker å vite om noen gode turløyper i marka. Kjell går på Google og søker «turløype marka». 

google sok

Hva bør du ha da tenkt på før du skrev innholdet? 

  • Valgt at dette går under terminologi
  • Valgt hvilke søkeord som skal dekke brukerens problemstilling (marka, turløype)
  • Tittel på innholdet
  • Og det viktigste til slutt -> GODT SKREVET INNHOLD

Vi har testet flere metoder der vi følger Google sine retningslinjer 100%. Det vi ser er at godt innhold ofte slår innhold som har overflødig fokus på SEO.

Hvordan jobber vi med SEO?  

Vi har utviklet vår egen metodikk som vi brenner for. Vi ønsker at alle våre kunder skal rangere høyere. Om vi gjør arbeid rundt SEO og ikke får gode resultater, så må vi bare bli enda bedre.

Vi har delt opp vår metodikk i 4 faser. Alle fasene er viktige, men den første fasen er alltid kritisk for å få et godt resultat. Forarbeidet der du ser på markedet og konkurransen kan være veldig avgjørende for hvor du vil ende opp på enkelte søkeord. Derfor er det viktig at man bruker mye tid her og har en tydelig strategi på hva slags segment man ønsker å treffe.

Vår metodikk

seo 1

Fase 1 – Research 

graph

Fase 2 –  Implementere

digital marketing

Fase 3 – Analysere

mountain

Fase 4 – Forbedre

SEO er komplisert, la oss hjelpe deg!

Vi har jobbet med søkemotoroptimalisering i mange år og av erfaring kan vi si at dette er noe av det vanskeligste du kan jobbe med på internett. Grunnen til dette er at det er utrolig mye å sette seg inn pluss at google endrer retningslinjer og algoritmer veldig ofte. Dette gjør at arbeidet er veldig tidkrevende.

Spørsmål om søkemotoroptimalisering?  

Ta gjerne kontakt med oss for en prat.

Rull til toppen